UKAS FØRSTE INTERVALL | og treningsplaner for påsken

16. april 2019 | Løpeskolen, Trening | 1 kommentar

Noen kloke hoder har ut ifra det jeg har postet av treningen min så langt gjettet at det er en halvmaraton jeg trener mot. Men det er altså ikke Oslo Maraton som er årets store mål. Går det derimot etter planen, jeg når målet mitt og holder meg skadefri, vurderer jeg Oslo Maraton også – og da kanskje en hel, men vi får se hvordan sesongen tar i vei. Neste løp på planen min er ikke så langt. Det blir en ny 10 kilometer, men det blir mitt første terrengløp! Oslo Ecotrail i mai!

Jeg kan med andre ord ikke ta meg treningsfri i påsken.

Så jeg fortsetter treningen min som nå er trappet opp fra 3 økter i uka (når jeg trente mot 10 kilometer) til 4 økter nå som jeg jobber videre mot halvmaraton.

4 økter kommer jeg til å ha helt frem mot løpet, og de kommer hele veien til å bestå av 2 intervaller, 1 lang og rolig langkjøring (90 minutter og lengre) og 1 hurtig langkjøring (60-90 minutter i et litt høyere tempo).

Trener du mot en 10 kilometer vil jeg si at 2 intervaller og 1 hurtig langkjøring er ideelt.

Jeg lagrer alle øktene mine under høydepunktet Løping på instagram @Fitfocus.no og deler dem i Fitfocuse – Løpeklubb på Facebook. Det er gratis å være med i gruppa. Og sammen med Line Victoria poster vi hver uke økter som passer absolutt alle nivåer. Du finner gruppa HER

Følg meg på Instagram HER

Over til ukas første intervall.

Jeg liker best å løpe intervaller på mølle, men i påsken må jeg nok fint gjøre dette ute. Følg med på å se hvordan jeg løser det! Blir blant annet noen morsomme bakkeintervaller 😉

 

Stort Smil

Desiree

Kommentarer (1)

  1. Kjempe inspirerende med disse løpeøktene.
    Trener du noe styrke i tillegg? og hvordan legger du da disse opp?
    Jeg synes det er best tidsmessig å gjøre styrke og løping hver for seg, men har hørt at det kan være lurt å holde «hviledagen hellig» så beina får restituere seg ordentlig? Trener 2 fullkroppsøkter og 3 løpeøkter.

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.