Tren med meg; No run cardio #2

Når jeg sier kondisjonstrening så tenker de aller aller fleste på løping, sykling eller kanskje en eller annen form for saltime, men det kondisjonstrening egentlig er er å bruke kroppen i moderat til høy puls i en viss periode.

Som en tommelfinger regel pleier man å si at en økt må overstige 20 minutter for å kunne påvirke din kondisjon, men det er også slik at jo mer intensivt du trener, jo kortere tid trenger du egentlig å trene for at det skal ha en god effekt.

Så kondisjonstrening kan være så mangt. Det er egentlig bare fantasien som setter grenser!

Jeg er glad i å løpe, men jeg er også glad i alternative økter som utfordrer både kondisjon og styrke. I en travel hverdag er disse øktene helt supre å ha i baklommen. Det er jo ikke alltid man har tid eller lyst til å ta en løpetur! Og når man først får klemt inn en treningsøkt – hvorfor ikke få full pakke? Både kondisjon og styrke i ett. Og for de som løper og løper i den tro at det er treningsformen som forbrenner mest – økter som dette kan forbrenne dobbelt så mye!

Så i dag får dere en av øktene fra appen min! Her bruker jeg en kettlebell, men du kan bruke en sekk med hank om ikke du har det. Bare husk å fyll den med noe tungt som for eksempel noen vannflasker eller bøker.

Annonse

På videoen fullfører jeg 4 runder, jeg vil utfordre deg til å ta 8 runder. Så når vi har trent 4 runder, sett på filmen om igjen!

Følg meg gjerne på Instagram (Fitfocuse) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. Ønsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg å følge Facebook siden min HER

Stort Smil

Desiree

Comments are closed.