SLIK JUKSER JEG MEG TIL ET SUNT KOSTHOLD | 4 tips

Reklame 12. oktober 2020 | Ernæring, Kosthold, kropp & helse

egen reklame

Kan bestilles hos ark.no HER og norli.no HER

 

Når jeg spør mine kunder om hva som er grunnen til at de ikke har lykkes med å følge en kostplan tidligere er det et par punkter som går igjen, vær eneste gang!

  • Planen ekskluderer matgrupper.
  • Mat du liker er «nei mat».
  • Kostplanen er ikke fleksibel.
  • Maten er ukjent.
  • Lite familievennlig.
  • Tidskrevende, dyr eller komplisert å lage.

 

Vel, la meg si det sånn. Det er ikke deg det er noe i veien med! Det er kostplanen! 

Hvis det er en ting jeg ønsker å lære mine kunder, og hjelpe dem finne frem til, så er det de smarte løsningene som faktisk fungerer i deres hverdag. Både når det kommer til kosthold og trening!

Når det kommer til kosthold så handler det om å finne noen gode nøkkelmåltider som:

  • du liker.
  • som er praktisk gjennomførbare i din hverdag.
  • som er komponert slik at de hjelper deg mot målene dine.

Det trenger altså ikke å være vanskelig eller tidskrevende.

Og i dag hadde jeg tenkt jeg skulle dele hvordan jeg jukser meg til en sunn frokost, lunsj, middag og mellom måltider! Jeg sier juker, for det er så enkelt at det føles litt som juks!

Nummer 1:

Jeg drikker en smoothie hver eneste dag. Som regel er det dagens første måltid. Jeg bruker egentlig bare det jeg har av grønnsaker og bær hjemme. Og prøver å tenke at 3/4 deler av frukt/grønt/bær burde være grønnsaker.

Grønnsaker jeg pleier å ha i smoothien:

  • Gulrøtter
  • Frisk spinat
  • Frossen blomkål
  • Frossen brokkoli
  • Bakt søtpotet/gresskar
  • Bakte rødbetter
  • Agurk
  • Selleri
  • Grønnkål

Nummer 2:

Hvis jeg vet at jeg ikke har tid til å tilberede/planlegge sunne lunsjer/matpakker – ja da kjøper jeg dem 😉 Favorittene er salatbar på butikken, og ferdige gryteretter/supper fra Grønne folk, Rema 1000 og Mere Mat.

Som jeg sa, slik jukser jeg meg til et sunnere kosthold 😉 og jeg har gjerne et lite lager av disse hjemme!

Nummer 3: 

Jeg fyller halve middagstallerkenen med grønnsaker.  Enkelt og greit!

Nummer 4:

Jeg spiser en frukt på vei til barnehagen.  Helt ærlig, jeg er ikke så flink til å spise frukt. Så dette er min daglige «arbeidsoppgave» som jeg bevist må gå inn for for å få i meg litt frukt.

Så der har du det.

4 små vaner som ikke krever planlegning eller tid. Og  til sammen er det dette som gjør at jeg har et balansert og energi givende kosthold!

Stort Smil

Desiree

 

APPLE HER GOOGLE HER

Reklame 12. oktober 2020 | Ernæring, Kosthold, kropp & helse

Kommentarer (1)

Comments are closed.