KVELDSMÅLTIDER med under 150 kalorier

21. oktober 2019 | Kosthold, kropp & helse

egenreklame for www.fitfocus.no

 

I dag begynte årets siste runde av 5kg ned på 4 uker. Det er fremdeles mulighet for å melde seg på, for selv om startskuddet gikk i dag blir kurset liggendes på www.fitfocus.no i totalt 8 uker!

Når jeg lager mine kostplaner er jeg svært opptatt av at de skal følge et norsk spisemønster. Og i Norge spiser vi som regel middag ganske tidlig (mellom 16 og 18) noe som for de fleste betyr at vi trenger et måltid på kvelden også.

Mange er litt redd for å spise mat sent på kvelden. Mye på grunn av grunnløse myter om at man legger på seg om man spiser etter klokka da og da eller at forbrenningen stopper om natta. Ingen av delene er tilfelle.

Om jeg skulle si noe som helst om det, så er det at det kanskje er mest hensiktsmessig å spise energien vår jevnt fordelt utover dagen, og mest i det tidsrommet hvor vi faktisk trenger påfyll av energi.

For de fleste betyr det mens vi er på jobb, på trening, fritidsaktiviteter, osv. Men utover følelsen av overskudd og stabilt blodsukker gjør det ingenting om man heller vil spise større måltider sent på dagen.

Men jeg er da litt opptatt av dette med god energi dagen igjennom, og mest energi tilgjengelig når man trenger den. Derfor prøver jeg å legge opp kostplanene mine slik at måltidene som spises på kvelden er av de med litt mindre energi. Så i dag hadde jeg tenkt å dele tre eksempler på dette.

Favoritten er helt klart disse små proteinrundstykkene! De inneholder kun 100 kalorier per stykk!

Oppskrift HER

Etter det kommer denne «iskremen» av kun to ingredienser. En porsjon gir også kun 100 kalorier, så lag gjerne dobbel! Oppskrift HER

En liten klassiker som jeg vet at mange liker:

  • 2 wasasport knekkebrød
  • 4 skiver kokt skinke
  • Tomat og agurk i skiver
  • 1 beger 0% yoghurt
  • 1 kopp te

 

 

Havregrøt med sukkerfritt syltetøy, sukrin gold/kanel eller frisk frukt:

  • Kok grøt av 1,5 dl havregryn og 2 dl vann.
  • Topp med 1 ss sukkerfritt syktetøy, 1 oppskåren frukt eller sukrin og kanel

 

To deilig og veldig typisk norsk kveldsmåltid!

 

Nyskjerrig på 5kg ned på 4 uker kurset?

Last ned kurshefte HER eller meld deg på HER

 

Følg meg gjerne på Instagram (Fitfocus.no) for mye sunn mat og tips til en aktiv hverdag. Ønsker du daglig inspirasjon vil jeg anbefale deg å følge Facebook siden min HER

Stort Smil

Desiree

 

21. oktober 2019 | Kosthold, kropp & helse

Kommentarer (1)

Comments are closed.