HVOR OFTE BURDE DU TRENE MAGE + mine favorittøvelser

5. februar 2020 | Trening, Video

Hvor ofte burde jeg trene mage?

Er noe jeg ofte får spørsmål om. Og som så mye annet innen trening og kosthold er det ikke alltid ETT svar, men flere.

Mage og core er delaktig uansett hva du gjør. Om du spinner, løper, sitter, står, snur deg rundt i sengen, tråkker på gassepedalen. Det er nesten bare når du trykker på fjernkontrollen til TV’en at den er inaktiv!

Så jeg tenker at når magen er så aktiv i øvelser som også trener resten av kroppen, er det liten grunn til å bruke mye tid på mageøvelser alene!

Visste du for eksempel at en av de mest effektive øvelsene du kan gjøre for mage og core er knebøy? Og når du trener knebøy så trener du i tillegg til mage-  lår, rumpe og korsrygg?

Men skal man ikke trene magen eller core?!

Jo, du burde absolutt trene mage, korsrygg og ryggstrekkerene! Men sammen med et variert styreprogram vil jeg si at en  gang i uka holder.

Hvis du derimot ikke trener annen styrke, kanskje du bare trener kondisjon, burde du absolutt legge inn magetrening  2 ganger i uka, men velg gjerne øvelser som gjør mer enn å trene magen isolert! Sørg for at du får med deg hele core-muskulaturen!

Så hva er mine favoritter?

Her ser du en av mine favoritt økter når det kommer til mage. Ingen sit ups, kun funksjonelle øvelser!

https://www.instagram.com/p/B79MwAxpbXJ/?utm_source=ig_web_copy_link

Disse øvelsene bruker jeg ofte etter en løpeøkt. De er særlig gode for deg som løper!

https://www.instagram.com/p/B65g5UZpRlF/?utm_source=ig_web_copy_link

Håper det inspirerer!

Følge meg gjerne på Instagram @fitfocus.no hvor jeg poster videoer som dette ukentlig!

 

Stort Smil

Desiree

 

5. februar 2020 | Trening, Video