3 TING JEG PLEIDE Å TRO OM TRENING OG KOSTHOLD!

2. januar 2020 | Kosthold, kropp & helse

reklame

Jeg var 15 år da jeg fikk mitt første medlemskap på et treningssenter og ganske ung da jeg kom inn i treningsbransjen om trainee. 22 år gammel begynte jeg å jobbe som instruktør og treningsveileder. Året etter som personlig trener og kostholdsveileder.   Jeg elsket yrke mitt og tok utdannelse, kursing og faglig oppdateringer seriøst, men det er ikke alt man lærer på skolebenken! Noen ting kommer med erfaring.

Jeg, i likhet med mange, trodde i starten at et sunt kosthold ville si å følge en fast mal og at visse matvarer burde unngås for enhver pris. Jeg trodde at god helse og sunn livsstil gikk hånd i hånd med faste treningsprogrammer, tilskudd og superfoods.

Heldigvis lærte jeg meg tre ting ganske fort!

  1. Hva som ligger i god helse og sunn livsstil er forskjellig fra person til person, dermed er veien dit også forskjellig fra person til person.
  2. Det finnes ikke EN type mat eller matgruppe som gjør et kosthold sunt eller usunt.
  3. Det finnes uendelig mange måter å oppnå god fysisk form på. Og den beste treningsformen for deg er den du trives best med!

Vi er i januar, og denne bloggen besøkes daglig av mellom 15.000-20.000 forskjellige mennesker. Før den nye boka mi vare ferdig på trykkeriet hadde nesten 10.000 personer klikket seg inn på den hos ARK HER. Og i løpet av få dager har over 6000 personer meldt seg på Sunkost sin gratis KICKSTART med meg. Mer infor HER.

Mange av dere leter etter råd hjelp og inspirasjon til nettopp en sunnere livsstil, bedre treningsrutiner, hjelp til å komme ned i vekt, løpe fortere eller bli sterkere. Og uansett hva det måtte være håper jeg du tar med deg de 3 punktene over. For forståelse for dette er kanskje noe av det viktigste i jobben min!

The basics i en sunn livsstil er nemlig ikke så «sexy» som mange prøver å selge det inn som. Og langt ifra komplisert! Men de grunnleggende tingene som ville gitt mange enorme helsefordeler forsvinner i mylderet av trender og store overskrifter!

Visste du for eksempel at du kan øke forbrenningen din med 25% gjennom helt vanlig hverdagsaktivitet?

Eller at du kan finne «superfoods» til under 30 kroner ?

Skal du starte et sted så start med det grunnleggende!

  • Økt hverdagsaktivitet.
  • Spis grønnsaker til alle måltider.
  • Reduser inntaket av sukker.
  • Spiser du nok fisk?
  • Får du nok søvn?

Som jeg sa «usexy» og selger nok ikke så bra på sosiale medier. Men de fleste av oss vet innerst inne at det er det små tingene vi klarer å opprettholde over tid, de små tingene som gir oss en positiv følelse hver gang vi gjør dem, som vil gi oss gode resultater som varer og varer.

 

Stort Smil

Desiree

2. januar 2020 | Kosthold, kropp & helse