3 TING DU MÅ SLUTTE Å TRO PÅ OM KARBOHYDRATER

Reklame 4. mai 2021 | Ernæring, Kosthold, kropp & helse | 1 kommentar

egen reklame

Kjøp bøkene mine hos Ark.no HER

Søndag kveld ble endelig manus til min neste bok sendt til redaktøren min, og i går feiret jeg med å gjøre to ting jeg har måtte nedprioritere de siste ukene – langtur og blogginnlegg 😉

Jeg er faktisk ganske stolt av at jeg har klart å opprettholde treningsrutinene mine i oppløpet til denne boka. Jeg har så absolutt ikke fått trent optimalt, men jeg har kommet meg ut på korte økter 2-4 ganger i uka. Og jeg kjenner at det har gjort mye for å opprettholde formen.

Glad ble jeg også for å se at så mange av dere besøkte bloggen i går! En hver bloggers største frykt er jo at leserene forsvinner når man ikke oppdaterer daglig. Så tusen takk for at dere henger med her inne <3

Selv om jeg ikke har postet daglig her inne har jeg holdt meg litt aktiv på Instagram. Jeg innrømmer det. Jeg har fått dille på å lage REELS! Synes det er en så gøy måte å formidle kunnskap og inspirasjon på.

Sist uke lagde jeg denne om myter rundt karbohydrater.

 

Se dette innlegget på Instagram

 

Et innlegg delt av Desiree Andersen (@fitfocus.no)

Frykt for karbohydrater er noe jeg møter hos mange mine medlemmer. Og det synes jeg er så synd. For la oss være ærlig. Det meste av mat som smaker godt inneholder litt karbohydrater 😉

I tillegg til det er karbohydrater viktig for å få i deg nok fiber, og dekke behovet for mange viktige vitaminer, mineraler og antioksidanter.

La oss ta en titt på disse mytene sammen!

DU MÅ IKKE KUTTE KARBOHYDRATER FOR Å GÅ NED I VEKT!

For å gå ned i vekt trenger du et kosthold og et aktivitetsnivå som gir deg et kaloriunderskudd!
Ved å kutte ut karbohydrater eliminerer du automatisk flere kaloririke matvarer som sukker, hvitt mel og flere ultraprosseserte matvarer. Du går altså ikke ned i vekt fordi du unngår karbohydrater, men fordi du inntar færre kalorier og mindre av mat som bidrar til blodsukkersvingninger og søtsug🤷‍♀️

 

ALLE KARBOHYDRATER GIR BLODSUKKERSTIGNING🤸‍♂️
Ei litta nyhet til mange👉🏻 blodsukkeret ditt stiger hver gang du spiser, uansett hva du spiser. Det er det som gjør at du føler at du får energi når du spiser, og det er nødvendig for at kroppen skal ta til seg næring fra maten din♥️
Eneste du kan innta uten at blodsukkeret stiger er Fiber – som forresten er en type karbohydrat😱

Når det er sagt så er det hensiktsmessig å spise mat som gir en sakte blodsukkerstigning som fett, proteiner, grønnsaker, grove kornprodukter, belgfrukter, frukt og bær😇

KARBOHYDRATER ER UNØDVENDIGE🥵

Jo, du KAN overleve uten karbohydrater. Men hvorfor skulle du ønske det😂? #carbsarelife
Det gjør heller ikke carbs unødvendige!

De er kroppens foretrukne energikilde, hjernens drivstoff, din eneste kilde til fiber og viktig for å dekke behovet for alle vitaminer og mineraler.

 

Så kan vi legge kabofrykten død en gang for alle, ikke sant?

 

Stort Smil

Desiree

Kommentarer (1)

  1. Jeg har diabetes 2 og regulerer kun med kosthold. Karbohydrater gir meg rask blodsukkerøkning som ikke er bra, og holder meg unna alt av sukker, mel, pasta, ris og alt annet som inneholder mye karbohydrater 🙂

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.