3 grep som gjør ALLE retter sunne!

8. juli 2021 | Ernæring, Kosthold, kropp & helse, Oppskrifter

Kan bestilles hos ark.no HER

 

Jeg fikk melding av et par av dere i går kveld om at boken min sto som utsolgt hos Ark, når dere gikk inn for å bestille den! Dette er så klart rettet opp i, og boken kan fremdeles bestilles med både rabatt og signatur HER

Selv om boka har både ferdige kostplaner og oppskrifter med porsjonsbeskrivelser, så har den også et helt eget kapittel som lærer deg hvordan du med tre enkle grep kan gjøre » alle» måltider sunnere. Også når du ikke følger mine oppskrifter.

Litt det samme som jeg har gjort på Instagram de siste ukene.  Her har jeg tatt enkle hverdagsretter og gjort dem sunnere. Det er dere som har kommet med innspill til hvilke retter, og jeg skal innrømme at det har gått mye i Toro 😉 Faktisk så mye at Toro har begynt å følge meg på Instagram!

Og nå skal jeg lære deg litt av hemmeligheten!

Jeg mener at all mat kan gjøres til et sunt og balansert måltid, med 3 enkle grep – eller spørsmål!

Spør deg selv:

  1. Hva inneholder denne retten mest av?
  2. Hva mangler?
  3. Hva kan jeg legge til for at dette skal bli et sunnere måltid?

Vi kan bruke dagens Instagram innlegg som eksempel.

 

Se dette innlegget på Instagram

 

Et innlegg delt av Desiree Andersen (@fitfocus.no)

1. Hva inneholder denne retten mest av?

Toro Tandoori tilberedt med kylling inneholder mest proteiner og fett.

2. Hva mangler?

Det mangler altså fiber og fargerike grønnsaker!

3. Hva kan man legge til i denne retten for å få inn dette?

Farger = gulrøtter, paprika og squash

Fiber =gulrøtter, paprika, squash, løk og havre ris

Lett når man kan det tenker kanskje du, men øvelse gjør mester. Og er det en ting jeg er helt sikker på når det kommer til et sunt kosthold, så er det at det er mye enklere å legge til enn å forsøke å kutte ut!

 

 

 

 

 

 

 

8. juli 2021 | Ernæring, Kosthold, kropp & helse, Oppskrifter