3 FEIL DU GJØR NÅR MÅLET ER Å GÅ NED I VEKT + gode strategier for å unngå dem!

Reklame 15. august 2022 | Kosthold, kropp & helse | Skriv kommentar

 

 Min 5. bok kan bestilles hos Norli HER

Det er ikke til å stikke under en stol at vi er inne på en tid av året hvor svært mange har startet opp med nye rutiner rundt kosthold og trening med et mål om å gå ned i vekt!

Som jeg skriver i FIT PÅ 15 MINUTTER, så mislykkes 90% av de som starter på en «diett» med mål om å gå ned i vekt. Og i dag vil jeg ta opp 3 faktorer som går igjen hos de fleste!

Utdrag fra FIT PÅ 15 MINUTTER.

Det er ingen grunn til at du skal trenge å sette deg de samme målene om og om igjen uten å lykkes!

 

FEIL NUMMER 1: Du skrur på sulthormonene dine!

Når du går ned i vekt utskilles det større mengder av et hormonet ghrelin i magesekken. Og ja, du vil blir mer sulten og kan oppleve mer sukkersug og cravings.

Noen tips:

  • Nok søvn.
  • Større volum på måltidene dine.
  • Nok fiber
  • Litt proteiner og fett i alle måltidene.

Oppskrift HER

FEIL NUMMER 2:  Du utelukker mat du er glad i!

Hvis jeg sier at du ikke kan spise kake! Hva tenker du på da? Jo, kake.

Det første folk gjør når du ønsker å gå ned i vekt er å plukke bort ting.

– Jeg skal ikke spise brød, jeg skal ikke spise sukker, jeg skal ikke spise smør, jeg skal ikke spise sjokolade, jeg skal ikke, jeg skal ikke, jeg skal ikke.

Alt fokuset går mot hva man ikke skal og hva oppnår man ved det? Svært lite positivt.

STRATEGI:

Fokuser på de tingene du ønsker å tilføre kostholdet ditt heller enn det du tenker at du burde utelukke. Bruk litt tid på det, sett deg inn i nye oppskrifter, finn frem ting du kunne tenke deg å prøve å lage eller mat du har lyst til å smake på.

FEIL NUMMER 2: Alt eller ingenting tankegangen.

Den aller viktigste faktoren for et varig resultat er kontinuitet. Men kontinuitet betyr hverken at du må spise eller trene perfekt. Det er ikke noe som heter et perfekt kosthold, og å gå inn og ut av treningsrutiner gjennom året er helt vanlig!

STRATEGI:

Litt er bedre enn ikke noe!

Som jeg skriver i FIT PÅ 15 MINUTTER:

Hva er det neste gode valget du kan gjøre for deg selv?

Ble det ikke noen trening i dag? Kanskje du kan gå deg en tur i morgen?

Droppet du frokost? Kanskje du kan lage deg en smoothie til kvelds?

 

Stort Smil

Desire15

 

 

 

 

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *

Dette nettstedet bruker Akismet for å redusere spam. Lær om hvordan dine kommentar-data prosesseres.